2016. május 5., csütörtök

Gyurkovics Tibor: Üveggolyó

Azzal a golyóval aludtam, üveggolyó volt. Benn csík, piros kacskaringó. Megtörte a napot, ahogy a fehér lepedőre tettem, szikrázva dobta szét a fényt. Ha hunyorítottam, még több napot láttam benne. Napgolyó volt, piros csíkkal. Éva sokat kért. Szereztem neki egy mentőautót az öcsémtől… piros, puha radírt. Szivartokot fémből. Azt hiszem. Éva kifosztott. Rájött, hogy mindent megadnék a golyóért. És én mindent megadtam érte". Gyurkovics Tibor drámaian tömör, gyakran lírai képsorozatában a mai gyerekek életének fényeit és árnyait rajzolja meg. A játék boldog örömei, csínytevések, a védettség és szeretet utáni vágy, a barátság, a szerelem első, még elmosódott jelentkezése, gyerekek és felnőttek viszonya, a gyerekvilág hirtelen megbomlásából keletkező zavar – bátran mondhatjuk, a gyerekek belső világának szinte teljes képe tárul az olvasó elé.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése